0919-8014360

ساعت پاسخگویی – 9 الی 21

به کمپ ترک اعتیاد خصوصی کوهیار خوش آمدید.

پاسخگویی از ساعت 9 الی 21

به کمپ ترک اعتیاد خصوصی کوهیار خوش آمدید.

کمپ ترک اعتیاد خصوصی کوهیار
لیست خطرناکترین مواد مخدر

لیست خطرناکترین مواد مخدر (جدول 1403)

لیست خطرناکترین مواد مخدر

اگر بخواهیم ماده‌های مخدر اعتیاد آور را از نظر خطرناک بودن لیست کنیم، باید نام تمامی آن‌ها را در این لیست بلند و بالا بیاوریم زیرا تک تک‌شان خطر آفرین و آسیب زننده هستند. با این حال، در این بخش یک لیست خطرناکترین مواد مخدر که بیشترین صدمات از طریق آن‌ها وارد می‌شود را جمع آوری کرده‌ایم.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره ترک خطرناک‌ترین مواد مخدر با شماره تلفن 09198014360، تماس حاصل نمایید.
تیم مشاوران کوهیار آماده راهنمایی شما هستند.

کمپ ترک اعتیاد خصوصی در تهران
  1. شیشه یا همان آیس (مت آمفتامین).
  2. ماده مخدر 3 دود.
  3. کوکائین.
  4. زامبی (کروکودیل).
  5. ریتالین (متیل فنیدات).
  6. ماده روان گردان LSD.
  7. داروی ترامادول.
  8. مخدری به نام اشک شیطان.
  9. نخ.
  10. مشروبات الکلی.
  11. مواد مخدر ترنک.

در لیست خطرناکترین مواد مخدر می‌توانیم تعداد زیادی از داروهای آرامبخش و بسیاری از ماده‌های ساخته شده توسط انسان‌ها که هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود را اضافه کنیم. هر یک از این مواد با توجه به ترکیباتی که در خود دارند، می‌توانند بخش‌های گوناگونی از بدن فرد مصرف کننده را تحریک، تخریب و حتی به طور کامل نابود کنند ولی جای ناامیدی نیست زیرا استعمال کنندگان با اقدامات هوشمندانه‌‌ای در جهت ترک آن‌ها قادر خواهند بود از اعتیاد به زندگی نرمال بازگردند.

یک به یک ماده‌های دست ساز، گیاهی، صنعتی و در انواع مخدر، روان گردان، توهم زا و ... این قابلیت را دارند که در لیست خطرناکترین مواد مخدر قرار بگیرند چون هیچ مخدری وجود ندارد که خطرساز و ویرانگر نباشد. صرفا نوع تخریبی که می‌کنند، متفاوت است.
یک به یک ماده‌های دست ساز، گیاهی، صنعتی و در انواع مخدر، روان گردان، توهم زا و … این قابلیت را دارند که در لیست خطرناکترین مواد مخدر قرار بگیرند چون هیچ مخدری وجود ندارد که خطرساز و ویرانگر نباشد. صرفا نوع تخریبی که می‌کنند، متفاوت است.

جدول مواد مخدر

انواع مختلف ماده‌های اعتیاد آور (به خصوص آن‌هایی که در لیست خطرناکترین مواد مخدر قرار گرفته‌اند)، ضرر و زیان‌های متفاوتی را در بدن و ذهن افراد مصرف کننده ایجاد می‌کنند و حتی موجب آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی می‌شوند که برای سلامت یک مملکت نوعی تهدید محسوب خواهند شد. در این جدول مواد مخدر نشان داده شده است که هر یک از ماده‌های مخدر تا چه حدی بر خود شخص و چقدر بر اطرافیان تاثیرات مخرب به جای می‌گذارد.

این جدول مواد مخدر نمایان‌گر اثرات معضل آفرین انواع ماده‌های مخدر اعتیاد آور و حاضر در لیست خطرناکترین مواد مخدر بر فرد استعمال کننده و همچنین بر خانواده، دوستان، اطرافیان و در نهایت اجتماع کل می‌باشد.
این جدول مواد مخدر نمایان‌گر اثرات معضل آفرین انواع ماده‌های مخدر اعتیاد آور و حاضر در لیست خطرناکترین مواد مخدر بر فرد استعمال کننده و همچنین بر خانواده، دوستان، اطرافیان و در نهایت اجتماع کل می‌باشد.

ماده مخدر خطرناک در جدول

در این بخش، بیشترین میزان تاثیرات مخرب ماده مخدر خطرناک در جدول بالا را بررسی می‌کنیم به طوری که اثر آن‌ها بر خود شخص (جسم و روان) و مرگ و میر و آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی، محیط زیستی، جرم و خشونت و ناملایمات خانوادگی را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و تا 100 به آن‌ها نمره می‌دهیم.

1- الکل:
(صدمات جسمی و روانی 15 از 100، مرگ و میر 22 از 100، آسیب جامعه حدود 45 از 100، جرم و خشونت حدودا 65 از 100 و فلاکت‌های خانوادگی بیش از 70 از 100.)

2- هروئین:
(بیش از 10 درصد مشکلات جسمی و ذهنی، 25 درصد مرگ و میر، 35 تا 45 درصد خسارت‌های اجتماعی، اقتصادی و محیط زیست، 45 تا 55 درصد جرائم و بیشتر از 50 درصد ناملایمات خانواده.)

3- کراک و کوکائین:
(بیشتر از 20% آسیب‌های جسم و روان، نزدیک 30 درصد مرگ و میر، حدود 45 درصد خسارات اجتماع، اقتصاد و محیط زیست، بالای 50 درصد جرم و حدود 45% آسیب خانواده.)

4- متامفتامین (شیشه):
(نزدیک به 30 درصد آسیب جسمی و روحی، حدود 25 درصد مرگ و میر، بالای 30 درصد مشکلات اقتصاد، اجتماعی و زیست محیطی به همراه جرم و معضلات خانواده.)

فرد مصرف کننده مواد مخدر و روان گردان شیشه، ماریجوانا، مجیک ماشروم و … به دلیل ایجاد توهمات سنگین نیاز به مراقبت بسیار ویژه ای داشته و خطرات مختلفی برای اطرافیان خود میتواند داشته باشد.

مواد مخدر خطرناک جدید 2024

در این دوران هر روز یک نوع ماده مخدر جدید تولید شده و در جای خود را در لیست خطرناکترین مواد مخدر پیدا می‌کند. ساختار آن‌ها یا مشابه مخدرهای قدیمی است یا ترکیبی از چند عدد مخدر می‌‌باشد که رفته رفته تاثیرات مخرب‌تری را به جای می‌گذارند چون مخلوط کردن چند مخدر می‌تواند عوارض آن‌ها را نیز به صورت ترکیبی بروز دهد و درمان را سخت‌تر کند. تعدادی از مواد مخدر خطرناک جدید سال 2024 را در این بخش جمع آوری کرده‌ایم:

  1. پاکو: (ترکیب تعدادی از مواد شیمیایی با کوکائین. عصبانیت، توهم، دیوانگی از تاثیرات آن است.)
  2. کروکودیل: (مخلوطی از تعدادی دارو به همراه ماده شوینده و بنزین که در لیست خطرناکترین مواد مخدر حضور دارد و با عوارض شدید آن فرد کمتر از 2 سال مصرف از بین خواهد رفت.)
  3. مجیک ماشروم: (نوعی قارچ دارای مواد روانگردان. توهم، افسرده شدن، تپش قلب از نشانه‌های اعتیاد به آن است.)
  4. کریستال: (همان شیشه که به متامفتامین نیز معروف است، کریستال نیز نامیده می‌شود. مشکلات قلبی، پوستی، ایمنی و روانی از مهم‌ترین اثرات آن است.)
  5. علف شیطان: (ساخته شده از نوعی گیاه که از آن در تولید سم موش هم استفاده می‌شود. ضعیف شدن ماهیچه قلب، اختلالات خون رسانی در بدن و مرگ از تاثیرات آن هستند.)

    علف شیطان
    گیاه هایی مانند نفس شیطان، علاف شیطان و … میتوانند بسیار خطرناک و مرگبار باشند.
  6. برنز: (این مخدر را روی یخ می‌گذارند تا بخار آن بیرون آید سپس آن بخار را استشمام می‌کنند. لطمه به کلیه و کبد، آسیب قلب و همچنین مشکل‌های روحی و روانی به همراه مصرف آن می‌آیند.)
  7. میو میو: (مخدری با تاثیراتی شبیه به کوک است که به شکل پودر، قرص یا کپسول وجود دارد و به صورت خوردن، استنشاق کردن و یا تزریق نمودن مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث حمله‌های قلبی می‌شود.)
  8. دستمال: (شبیه به دستمال کاغذی یا مرطوب است و در دسته مواد توهم‌زا قرار دارد. لطمات قلبی و عروقی در کنار مشکلات روانی و فراموشی از جمله اثرات مخرب آن بر فرد مصرف‌کننده هستند.)
  9. مواد مرگ خاکستری: (ساخته شده از مخلوط هروئین، کارفنتانیل و فنتانیل به طور صنعتی. از خطرات آن همین را بگوییم که حتی بار مصرف آن در یک نوبت، ممکن است مرگ را برای او به تهدیدی نزدیک تبدیل نماید.)
  10. زامبی یا مخدر فلاکا: (مصنوعی است و به بلور شباهت دارد و از طریق سیگارهای الکترونیکی مورد مصرف قرار می‌گیرد. رفتار غیر طبیعی، بیقراری و پریشانی، حرف‌های عجیب زدن، عصبانیت و خشونت در افراد مصرف کننده دیده می‌شود و به خاطر نشانه‌های عجیبی که دارد و حرکات فرد را شبیه به زامبی می‌کند، چنین نامی برای آن در نظر گرفته شده است و به خاطر همین احوالاتی که به وجود می‌آورد، در لیست خطرناکترین مواد مخدر جای گرفته است.)
هر یک از ماده‌هایی که در لیست خطرناکترین مواد مخدر قرار گرفته‌اند، یک سری آسیب‌ها وارد می‌کنند که میزان آن‌ها در هر یک متفاوت است و با توجه به مواد تشکیل دهنده آن تعیین می‌شود که کدام اندام را مورد هدف قرار دهد.
هر یک از ماده‌هایی که در لیست خطرناکترین مواد مخدر قرار گرفته‌اند، یک سری آسیب‌ها وارد می‌کنند که میزان آن‌ها در هر یک متفاوت است و با توجه به مواد تشکیل دهنده آن تعیین می‌شود که کدام اندام را مورد هدف قرار دهد.

مشاوره ترک مخدرهای خطرناک

با این وجود که همه ماده‌های مخدر و اعتیاد آوری که در لیست خطرناکترین مواد مخدر قرار دارند، مخرب هستند و مشکلات بسیار جدی را برای فرد مصرف کننده به وجود می‌آورند، چنانچه فرد و یا اطرافیان او به موقع اقدام به انجام کارهای ترک کنند، از شدت این معضلات کاسته خواهد شد و حتی این لطمه‌ها رو به اتمام خواهند رفت.

فقط مهم است که تک مخدرهای خطرناک به شیوه درست و اصولی مطابق با امر متخصصین انجام شود تا کوچک‌ترین ریسک‌ها نیز در آن وارد نشوند و احتمال رهایی بالا باشد.

کمپ ترک اعتیاد خصوصی کوهیار یکی از چند مرکز معتبر در تهران است که با حضور تیم درمان متخصص و همچنین ارائه خدمات درجه یک به مددجویان کمک می‌کند با کمترین میزان اذیت و درد به رهایی کامل برسند.

یکی از خدمات رایگانی که این مرکز ارائه می‌کند، مشاوره با پزشک می‌باشد که فرصتی جهت دریافت اطلاعات مفید از سوی دو طرف است.

اگر تمایلی به دریافت مشاوره حضوری درباره لیست خطرناکترین مواد مخدر و ره‌های ترک آن‌ها دارید، به آدرس زیر مراجعه فرمایید:
تهران پارس، فلکه دوم بین دوم و سوم، خیابان 182 رحیمی طارمی، نبش مظفری، پلاک 55.

آیا مقاله لیست خطرناکترین مواد مخدر (جدول 1403) مفید بود؟
آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم.

5/5 - (1 امتیاز)

مروری بر مقالات کاربردی