0919-8014360

ساعت پاسخگویی – 9 الی 21

به کمپ ترک اعتیاد خصوصی کوهیار خوش آمدید.

پاسخگویی از ساعت 9 الی 21

به کمپ ترک اعتیاد خصوصی کوهیار خوش آمدید.

کمپ ترک اعتیاد خصوصی کوهیار
عوارض شوک درمانی برای ترک اعتیاد

عوارض شوک درمانی برای ترک اعتیاد + آنالیز کامل

عوارض شوک درمانی برای ترک اعتیاد چیست؟

پیش از پرداختن به عوارض شوک درمانی برای ترک اعتیاد، بهتر است بدانیم شوک درمانی (ECT) یا درمان الکتروشوک (Electro Convulsive Therapy) چیست. شوک درمانی روشی از درمان است که اغلب برای درمان اختلالات روانی استفاده می‌شود. این شیوه در مواقعی که هیچ راه دیگری وجود نداشته باشد، مورد توجه قرار می‌گیرد زیرا عوارضی دارد که ممکن است فرد را دچار آسیب کند.

جهت دریافت مشاوره فوری در زمینه عوارض شوک درمانی برای ترک اعتیاد با شماره تلفن 09198014360، تماس حاصل نمایید.
تیم مشاوران کوهیار آماده راهنمایی شما هستند.

کمپ ترک اعتیاد خصوصی در تهران

برخی از عوارض شوک درمانی برای ترک اعتیاد عبارت اند از:

  1. فراموشی.
  2. سردرد.
  3. اسپاسم و درد در عضلات.
  4. مشکلات ذهنی مانند سرگردانی.
  5. کلافگی.
  6. بدن درد.
مشکلات ذهنی، فراموشی و ... از جمله عوارض شوک درمانی برای ترک اعتیاد هستند.
مشکلات ذهنی، فراموشی و … از جمله عوارض شوک درمانی برای ترک اعتیاد هستند.

بهترین روش جایگزین شوک درمانی برای ترک اعتیاد

شوک درمانی برای ترک اعتیاد عموما تمرکز بر درمان ذهنی و مغزی دارد تا عوارضی که بر روان فرد وارد شده است را تعدیل کرده و او را از نظر روحی برای ترک اعتیاد کامل اماده کند.

روش اصولی برای ترک اعتیاد این است که در ابتدا با گذراندن جلسات سم زدایی زیر نظر پزشکان و با حضور در مراکز ترک اعتیاد خصوصی، جلسات روان درمانی را نیز با نظارت روانپزشکان باتجربه پشت سر بگذارید. در این مراکز مراقبت‌های 24 ساعته انجام می‌شد و داروهای مناسب توسط تیم درمانی تجویز خواهد شد.

در کنار این موارد، همه نیازهای مددجو برطرف خواهد شد زیرا خدمات تفریحی و امکانات اقامتی بسیار سطح بالایی ارائه می‌شود و از همه نظر شرایط برای پیش رفتن به سوی بهبودی کامل مهیا است. درصد بالایی از مددجویان با همین شیوه موفق به رهایی از اعتیاد می‌شوند.

بهترین روش جایگزین شوک درمانی برای ترک اعتیاد، سم زدایی تدریجی در کنار روان درمانی و دارو درمانی زیر نظر متخصص‌های معتبر است.
بهترین روش جایگزین شوک درمانی برای ترک اعتیاد، سم زدایی تدریجی در کنار روان درمانی و دارو درمانی زیر نظر متخصص‌های معتبر است.

آیا شوک مغزی برای درمان اعتیاد جواب مثبت میدهد؟

شوک مغزی برای درمان اعتیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد چون با ایجاد تشنج‌هایی در مغز، علائم روانی را به بهبودی می‌رساند و وابستگی به مصرف مواد را می‌کاهد. با این وجود، زمانی از این روش برای ترک اعتیاد استفاده می‌شود که دارو درمانی، سم زدایی، روان درمانی و … روی فرد جواب ندهد با به دلایلی توانایی انجام ان‌ها را نداشته باشند.

شوک مغزی برای درمان اعتیاد عموما زمانی استفاده می‌شود که سایر شیوه‌های اصولی و معتبر پاسخ ندهند. بنابراین بهتر است در ابتدا روش‌های اثبات شده نظیر سم‌زدایی، دارودرمانی، روان‌درمانی و ... را انجام دهید و در صورت نگرفتن جواب، به سراغ شوک درمانی بروید.
شوک مغزی برای درمان اعتیاد عموما زمانی استفاده می‌شود که سایر شیوه‌های اصولی و معتبر پاسخ ندهند. بنابراین بهتر است در ابتدا روش‌های اثبات شده نظیر سم‌زدایی، دارودرمانی، روان‌درمانی و … را انجام دهید و در صورت نگرفتن جواب، به سراغ شوک درمانی بروید.

آیا هزینه شوک درمانی جانی خواهد بود؟

هزینه شوک درمانی از نظر مالی بستگی به تعداد جلسه‌ها، ماده مخدر مورد نظر، مدت زمان درگیری با اعتیاد و … دارد ولی در برخی از مراکز به طور معمول حدودا 450 هزار تومان هر جلسه خواهد بود.

از آن‌جایی که عوارض شوک درمانی برای ترک اعتیاد ممکن است مددجو را دچار چالش‌ها و مشلاتی کند، می‌توان گفت هزینه جانی نیز در برخی از شرایط خواهد داشت. البته اگر در یک مرکز معتبر و مجرب انجام شود، ریسک خطرات کمتر خواهد شد.

هزینه شوک درمانی بسته به عوامل مختلفی تعیین می‌شود ولی در صورت غیر اصولی انجام شدن این کار، ممکن است هزینه جانی نیز داشته باشد.
هزینه شوک درمانی بسته به عوامل مختلفی تعیین می‌شود ولی در صورت غیر اصولی انجام شدن این کار، ممکن است هزینه جانی نیز داشته باشد.

نظرات افراد شوک درمانی در ایران

نظرات افراد شوک درمانی در ایران از فردی به فردی دیگر متفاوت است. برخی از افراد می‌گویند راضی هستند زیرا در روند ترک اعتیاد به آن‌ها کمک کرده است تا از ماده مخدر دور شوند و شرایط ذهنی خود را بهبود بخشند. برخی دیگر رضایت کافی ندارند زیرا هنوز درگیر دست و پنجه نرم کردن با چالش‌ها و عوارض شوک درمانی برای ترک اعتیاد هستند.

این نظرات نشان می‌دهد که نمی‌شود به طور 100% به آن اعتماد کرد و پیروی از روش‌های اثبات شده نظیر سم زدایی، دارو درمانی، روان درمانی و ... زیر نظر متخصصین می‌تواند شانس بالایی را برای ترک اعتیاد به وجود آورد.

 

آیا مقاله عوارض شوک درمانی برای ترک اعتیاد + آنالیز کامل مفید بود؟

آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم.

5/5 - (1 امتیاز)

مروری بر مقالات کاربردی