تایید شده توسط تیم پزشکی کوهیار

محتوای این مقاله صرفا جهت آگاهی شما نوشته شده است. حتما قبل از هرگونه تصمیم گیری جهت درمان اعتیاد خود، از پزشکان مرکز تخصصی ترک اعتیاد کوهیار مشاوره دریافت کنید.

ماده مخدر نمک حمام

ماده مخدر نمک حمام (خات، کاتینون مصنوعی) + عوارض

ماده مخدر نمک حمام چیست

یکی از مواد اعتیاد آوری که از نظر ساختاری بسیار شبیه به آمفتامین و کوکائین است، ماده مخدر نمک حمام نام دارد. بافت این ماده کریستالی است و مشابه دانه‌های نمک می‌باشد. مصرف این ماده به خاطر صدمات جسمی و روانی بسیار شدید در حد مرگ، ممنوع شده است.

جهت دریافت مشاوره فوری درباره ماده مخدر نمک حمام و چگونگی ترک آن با شماره تلفن 09198014360، تماس حاصل نمایید.
تیم مشاوران کوهیار آماده راهنمایی شما هستند.

کمپ ترک اعتیاد vip
ماده مخدر نمک حمام یکی از مواد اعتیاد آوری است که ترکیبی مشابه آمفتامین و کوکائین دارد و به دلیل تاثیرات ناگواری که بر جای می‌گذارد، با مرگ فرد را تهدید می‌کند و به همین جهت مصرف ان ممنوع است.
ماده مخدر نمک حمام یکی از مواد اعتیاد آوری است که ترکیبی مشابه آمفتامین و کوکائین دارد و به دلیل تاثیرات ناگواری که بر جای می‌گذارد، با مرگ فرد را تهدید می‌کند و به همین جهت مصرف ان ممنوع است.

آشنایی با بوته خات (ریشه نمک حمام)

بوته خات یکی از گیاهانی است که در مناظقی از عربستان و آفریقا یافت می‌شوند و دارای مقادیری از کاتیون‌ها هستند. برای ساخت ماده مخدر نمک حمام نیاز به کاتیون‌های مصنوعی است که نحوه استفاده از آن توسط الهام گرفتن از بوته خات به دست آمده است.

چرا کاتیون های مصنوعی اعتیاد آور هستند؟

یکی از اصلی‌ترین دلایل اعتیاد آور بودن کاتیون های مصنوعی این است که آن‌ها ترکیب‌های ساختاری و شیمیایی خاصی دارند که سیستم اعصاب مرکزی را هدف قرار می‌دهند و با تاثیرگذاری بر آن، حس خوشی و راحتی را در فرد ایجاد می‌کنند.

کاتیون‌های مصنوعی مستقیما سیستم اعصاب مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهند که این کار سبب وابسته شدن فرد به ماده‌های حاوی آن خواهد شد.
کاتیون‌های مصنوعی مستقیما سیستم اعصاب مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهند که این کار سبب وابسته شدن فرد به ماده‌های حاوی آن خواهد شد.

عوارض نمک حمام چیست

  1. بالا رفتن سطح فشار خون.
  2. پریشان شدن اوضاع روانی.
  3. استرس و اضطراب.
  4. افسردگی و نگرانی.
  5. توهم زدن.
  6. فکر کردن به کشتن خود.
  7. نشان دادن رفتارهای خطرناک و سرشار از خشونت.
  8. احساس درد در قفسه سینه.
  9. هذیان گفتن.
  10. بزرگ شدن مردمک چشم.

این دسته از عوارض نمک حمام در بدن برخی از افراد دیده می‌شد ولی بعضی دیگر اصلا چنین نشانه‌هایی را ندارند و بر اساس ویژگی‌های جسمی و روانی خود، به شکل‌های متفاوتی عوارض را حس می‌کنند.

این نکته را مورد توجه قرار دهید که اگر از بین اطرافیان به چنین نشانه‌هایی دست یافتید، حتما او را به یک مرکز ترک اعتیاد تخصصی ببرید تا با حضور در آن و به کمک تیم پزشکی هرچه سریع‌تر از بدتر شدن اوضاع رها شود.

بیشترین عوارض نمک حمام بر ذهن و روان فرد نمایان می‎‌شود و افکار خودکشی، استرس، خشونت، عصبانیت و تشویش را به وجود می‌آورد.
بیشترین عوارض نمک حمام بر ذهن و روان فرد نمایان می‎‌شود و افکار خودکشی، استرس، خشونت، عصبانیت و تشویش را به وجود می‌آورد.

بهترین مرکز ترک اعتیاد نمک حمام

اگر به دنبال یک مرکز تخصصی قابل اعتماد می‌گردید تا در آن شروع به ترک اعتیاد نمک حمام کنید، باید توجه داشته باشید که آن مرکز خدمات و امکاناتی نظیر موارد زیر را ارائه کند:

  1. مشاوره رایگان پیش از شروع مراحل ترک اعتیاد.
  2. انجام آزمایش‌های مورد نیاز با نظارت متخصص.
  3. ارائه خدمات تفریحی لاکچری.
  4. در اختیار قرار دادن امکانات اقامتی باکیفیت.
  5. تجویز داروهای مناسب برای اوضاع جسمی و ذهنی هر مددجو.
  6. انجام تمامی اقدامات جهت درمان کامل.
  7. مراقبت‌های 24 ساعته از مددجو توسط تیم پزشکی.

مرکز ترک اعتیاد خصوصی کوهیار تمام سعی خود را کرده است تا امکانات و خدمات ذکر شده را در بالاترین کیفیت به همه مددجویان ارائه دهد.

مشاوره ماده مخدر نمک حمام

شما پیش از این که پروسه درمانی را در مرکز ترک اعتیاد خصوصی کوهیار شروع کنید، مشاورین این تیم تمامی اطلاعات مورد نیاز شما را به طور کامل در یک جلسه مشاوره رایگان در اختیارتان قرار می‌دهند.

طی این جلسه مشاوره می‌توانید هر سالی که درباره اعتیاد به ماده مخدر نمک حمام و ترک آن دارید را از متخصصین بپرسید تا پاسخ درست و تخصصی را کسب کنید.

اخذ مشاوره رایگان از پزشکان تیم کوهیار به دو صورت حضوری و تلفنی می‌تواند صورت بگیرد. چنان چه مشاوره حضوری را انتخاب کرده‌اید، به نشانی زیر مراجعه فرمایید:

تهران پارس، فلکه دوم بین دوم و سوم، خیابان 182 رحیمی طارمی، نبش مظفری، پلاک 55.
تلفن تماس جهت اخذ مشاوره سریع: 8014360-0919

مواد مخدر فلاکا چه شباهتی به نمک حمام دارد

شباهت مواد مخدر فلاکا و نمک حمام از نظر ترکیبات شیمیایی آن‌ها است. هر دو این مواد مخدر دارای کاتیون‌های مصنوعی هستند که عملکرد مغز را تغییر می‌دهند و سبب بروز رفتارهای عجیب و غیر انسانی می‌شوند. این تحریک‌های مغزی باعث بروز مشکلات جدی برای خود فرد و همچنین اطرافیان خواهد شد.

آیا مقاله ماده مخدر نمک حمام (خات، کاتینون مصنوعی) + عوارض مفید بود؟
آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم.

5/5 - (1 امتیاز)
Picture of دکتر سینا حسینی نژاد
دکتر سینا حسینی نژاد
با سلام. سید سینا حسینی نژاد هستم؛ پزشک و مسئول فنی مرکز کوهیار. بنده به مدت 5 ساله که بصورت تخصصی در مراکز ترک اعتیاد و MMT فعالیت میکنم. ما در مرکز تخصصی ترک اعتیاد کوهیار، تیمی از بهترین متخصصین ترک اعتیاد شامل : پزشک عمومی، روانشناس، روانپزشک، مددیار، کمک پرستار و مشاور خانواده را گرد هم آوردیم و با نهایت توانمان تلاش میکنیم تا با ارائه اطلاعات صحیح و معرفی راه حل های مناسب به بهبود سلامت شما عزیزان و جامعه ایرانی کمک کنیم.
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

سوال خود را از ما بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *