0919-8014360

ساعت پاسخگویی – 9 الی 21

به کمپ ترک اعتیاد خصوصی کوهیار خوش آمدید.

پاسخگویی از ساعت 9 الی 21

به کمپ ترک اعتیاد خصوصی کوهیار خوش آمدید.

کمپ ترک اعتیاد خصوصی کوهیار
انواع مواد مخدر با عکس

انواع مواد مخدر با عکس (آپدیت 2024)

انواع مواد مخدر با عکس

ماده‌های اعتیاد آور بر اساس عملکردی که بر جسم و ذهن مصرف‌کنندگان می‌گذارند، در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند. در این مقاله قصد معرفی انواع مواد مخدر با عکس و دسته‌شان را داریم.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع مواد مخدر با عکس و توضیحات با شماره تلفن 09198014360، تماس حاصل نمایید.
تیم مشاوران کوهیار آماده راهنمایی شما هستند.

کمپ ترک اعتیاد خصوصی در تهران

دسته بندی انواع مواد مخدر

1- مخدر:
(این نوع از مواد با تحریک کردن گیرنده‌های عصبی تاثیرات خود را وارد بدن می‌کنند و در کاهش درد و افزایش خواب نقش دارند. این مواد یا به طور ارگانیک در در خشخاش قرار دارند و یا تولیدکنندگان آن را به وجود می‌آورند که متادون، هیدروکودون، مورفین، کدئین، هروئین و پیتیدین از جمله این مواد هستند. با عدم استفاده از آن، فرد علائم نرسیدنش را در خود می‌بیند که اعم از عضله درد، مشکلات گوارشی و … است.)

2- آرامبخش:
(داروهای آرامش بخش عملکرد مغز و عصب‌های مربوط به آن را کند می‌کنند و با تاثیرگذاری بر اعصاب مرکزی دستور آرام شدن را می‌دهند. آلپرازولام، دیازپام، لورازپام، کلونازپام، بوتال، فنوباربیتال، هیدروکسی بوتیریک و … در این دسته قرار می‌گیرند.)

3- تحریک‌کننده‌ها :
(این مواد برعکس آرامبخش‌ها، به عملکرد مغز سرعت می‌بخشند و باعث افزایش میزان انرژی، هیجان و تسلط می‌شوند ولی پس از گذشت مدتی کوتاه، فرد از خود حس دوگانگی و خشونت بروز می‌دهد. مواد محرک عبارت اند از: اکستازی، متامفتامین، مومائین، نیکوتین و کراک.)

4- متوهم‌کننده‌ها :
(توهم‌زاها همان روان‌گردان‌ها هستند که با اثرگذاری بر سیستم اعصاب مرکزی باعث می‌شوند فرد مصرف کننده نتواند حقیقت را درک کند و مشغول مجسم کردن چیزهایی که وجود ندارند، بشود. ماشروم، ال اس دی، پیوت، دی متیل تریپتامین در این دسته جای می‌گیرند.)

دریافت شناخت کافی درباره انواع مواد مخدر با عکس و توضیحات مفید و تخصصی به افراد کمک می‌کند نسبت به تک تک آن‌ها اگاهی پیدا کنند و بیش از پیش مراقب خود و اطرافیان‌شان باشند تا در دام این مواد نیفتند.
دریافت شناخت کافی درباره انواع مواد مخدر با عکس و توضیحات مفید و تخصصی به افراد کمک می‌کند نسبت به تک تک آن‌ها اگاهی پیدا کنند و بیش از پیش مراقب خود و اطرافیان‌شان باشند تا در دام این مواد نیفتند.

قوی ترین مخدر جهان چیست؟

تمامی مواد اعتیاد آور جهان به شدت خطرناک هستند و لطمه‌های جدی را وارد جسم و روح فرد مصرف کننده می‌کنند. در این میان، برخی از آن‌ها به دلیل شدید بودن تاثیرات‌شان به عنوان قوی ترین مخدر جهان معروف شده اند که در این بخش تعدادی از آن‌ها را جمع آوری کرده‌ایم.

  1. الکل – اختلالات حافظه، لطمه به سیستم ایمنی.
  2. هروئین – عفونت قلب و شش، صدمه به کلیه‌ها و کبد.
  3. مت آمفتامین – سکته قلبی و مغزی.
  4. فلاکا – توهم، تشنج، مشکلات قلبی.
  5. مریم گلی – ملتهب شدن ریه، سرطان ریه، اختلالات عصبی.
  6. قرص‌های دراگون – اختلال در تنفس، گوارش و ایجاد اضطراب و افسردگی.
  7. نمک حمام – تاثیر مستقیم بر قلب و ایجاد خطرات جدی بر آن.
  8. کورکودیل – قطع شدن اعضای بدن به دلیل از بین رفتن گوشت.
  9. ماری جوانا (گل) – خشونت، حمله و سکته قلبی، کاهش حافظه.
  10. دی ام تی – عدم هماهنگی بدن، سرگیجه و توهم.
همه انواع مواد مخدر به خاطر لطمه‌هایی که به زندگی فرد و خانواده و در نتیجه اجتماع می‌گذارند، بسیار خطرناک هستند ولی برخی از آن‌ها مانند الکل، هروئین، کروکودیل و ... تاثیرات شدیدتری می‌گذارند و به عنوان قوی ترین مواد مخدر از آن‌ها یاد می‌شود.
همه انواع مواد مخدر به خاطر لطمه‌هایی که به زندگی فرد و خانواده و در نتیجه اجتماع می‌گذارند، بسیار خطرناک هستند ولی برخی از آن‌ها مانند الکل، هروئین، کروکودیل و … تاثیرات شدیدتری می‌گذارند و به عنوان قوی ترین مواد مخدر از آن‌ها یاد می‌شود.

چه مواد مخدری را با سیگار میکشند؟

اگر انواع مواد مخدر با عکس و توضیحات دقیق را مورد توجه قرار دهید، می‌بینید که خیلی از افراد هروئین، حشیش و ماری جوانا را از جمله مواد مخدری می‌دانند که با سیگار مورد استفاده قرار می‌گیرند به طوری که دور آن را کاغذ می‌پیچند و با گرفتن شعله روی آن، دودش را آزاد کرده و می‌کشند.

چه مخدری را با سیگار می‌کشند ؟ با توجه به انواع مواد مخدر با عکس هایی که از آن‌ها منتشر شده است می‌توان فهمید که هروئین، ماریجوانا و حشیش مواد مخدری هستند که خیلی از مصرف کنندگان آن‌ها را از طریق پیچیدن لای کاغذ و دود کردن استفاده می‌کنند.
چه مخدری را با سیگار می‌کشند ؟ با توجه به انواع مواد مخدر با عکس هایی که از آن‌ها منتشر شده است می‌توان فهمید که هروئین، ماریجوانا و حشیش مواد مخدری هستند که خیلی از مصرف کنندگان آن‌ها را از طریق پیچیدن لای کاغذ و دود کردن استفاده می‌کنند.

انواع مواد مخدر به انگلیسی

  1. مشروبات الکلی – Alcohol.
  2. شاهدانه – Cannabis.
  3. ماری جوانا – Marijuana.
  4. کوکائین (کک یا کراک) – Cocaine (Coke-Crack).
  5. فنتانیل – Fentanyl.
  6. هروئین – Heroin.
  7. کتامین – Ketamine.
  8. کراتوم – Kratom.
  9. اکستازی – Ecstasy.
  10. مسکالین – Mescaline.
  11. مت آمفتامین – Methamphetamine (crystal – ice- meth).
  12. غبار فرشته – Angel Dust.
  13. قارچ جادویی – magic mushroom.
  14. مریم گلی – salvia.
  15. فلاکا – flakka.
  16. تنباکو – tobacco.
  17. نیکوتین – nicotine.

مشاوره ترک انواع مواد مخدر در ایران

در کمپ خصوصی ترک اعتیاد کوهیار یکی از خدماتی که جهت ترک ارائه می‌شود، برگزار کردن جلسه مشاوره رایگان بین مددجو و متخصص است. در این جلسه، پزشک مورد نظر انواع مواد مخدر با عکس و توضیحات تکمیلی را در اختیار مددجو قرار می‌دهد تا آشنایی حدودی فرد با مواد صورت بگیرد و با آگاهی بیشتری نسبت به هر یک از آن‌ها و تاثیراتی که دارند، درمان را آغاز نماید.

این جلسه مشاوره فرصتی است تا مددجویان بتوانند اطلاعات کافی درباره انواع مواد مخدر با عکس خود آن و تاثیراتش بر بدن افراد به دست آورند و نوع مخدر مصرفی خودشان را بیشتر بشناسند و دلیلی محکم برای رهایی پیدا کنند. غیر از این، باعث می‌شود پزشکان نیز با درک و شناخت کافی هر مددجو، تشخیص بهترین نحوه درمانی را تسریع بخشند.

اگر شما هم مشتاق دریافت مشاوره حضوری از متخصصین کمپ کوهیار هستید، آدرس زیر را به خاطر بسپارید:
تهران پارس، فلکه دوم بین دوم و سوم، خیابان 182 رحیمی طارمی، نبش مظفری، پلاک 55.

آیا مقاله انواع مواد مخدر با عکس (آپدیت 2024) مفید بود؟
آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم.

3/5 - (2 امتیاز)

مروری بر مقالات کاربردی