تایید شده توسط تیم پزشکی کوهیار

محتوای این مقاله صرفا جهت آگاهی شما نوشته شده است. حتما قبل از هرگونه تصمیم گیری جهت درمان اعتیاد خود، از پزشکان مرکز تخصصی ترک اعتیاد کوهیار مشاوره دریافت کنید.

شربت اپیوم بهتر است یا متادون

شربت اپیوم بهتر است یا متادون + عوارض قرص

شربت اپیوم بهتر است یا متادون

پیش از پرداختن به این موضوع که شربت اپیوم بهتر است یا متادون ، باید هدف استفاده از هر یک را بدانیم. معمولا افراد این مواد را به عنوان داروی کمکی جهت ترک سایر مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌دهند. برای مثال از متادون جهت کاهش نیاز به مصرف مواد مخدر حین ترک و از شربت اپیوم برای کم کردن دردها و عوارض ناشی از ترک استفاده می‌نمایند.

جهت دریافت مشاوره فوری درباره این که شربت اپیوم بهتر است یا متادون ، با شماره تلفن 09198014360، تماس حاصل نمایید.
تیم مشاوران کوهیار آماده راهنمایی شما هستند.

کمپ ترک اعتیاد تهران
شربت اپیوم بهتر است یا متادون ؟ اپیوم معمولا برای کاهش دردهای ناشی از ترک و متادون برای کاهش نیاز به مصرف دوباره ماده مخدر استفاده می‌شود. مناسب بودن این داروها را متخصص باید تشخیص دهد.
شربت اپیوم بهتر است یا متادون ؟ اپیوم معمولا برای کاهش دردهای ناشی از ترک و متادون برای کاهش نیاز به مصرف دوباره ماده مخدر استفاده می‌شود. مناسب بودن این داروها را متخصص باید تشخیص دهد.

تفاوت قرص متادون با شربت متادون چیست

یکی از اصلی‌ترین موارد به عنوان تفاوت قرص متادون با شربت متادون ، نوع و فرم آن دارو است. شربت‌ها مایع هستند و قرص‌ها جامد. همین موضوع در جذب و تاثیرگذاری می‌توانند تفاوت ایجاد کنند. غیر از این، شیوه و دستور استفاده نیز متفاوت خواهند شد.

از شربت متادون برای کاهش درد در بیمارانی که سن بالای 20 سال دارند، حدود 5 الی 20 میلی گرم استفاده می‌شود ولی برای زدودن سموم از بدن افراد درگیر با اعتیاد، حدودا 15 الی 100 میلی گرم در طول یک روز را مورد مصرف قرار می‌دهند.

مصرف قرص متادون نیز دقیقا به همین منظور است ولی با توجه به تشخیص و دستور پزشک، ممکن است برای برخی قرص تجویز شود و برای برخی دیگر، شربت.

تفاوت قرص متادون با شربت متادون در فرم ساختاری آن‌ها است ولی تاثیرات آن‌ها نیز ممکن است دچار تغییراتی شود زیرا شیوه جذب آن‌ها متفاوت می‌باشد.
تفاوت قرص متادون با شربت متادون در فرم ساختاری آن‌ها است ولی تاثیرات آن‌ها نیز ممکن است دچار تغییراتی شود زیرا شیوه جذب آن‌ها متفاوت می‌باشد. اینکه شربت اپیوم بهتر است یا متادون موضوعی است که توسط پزشک متخصص در تشخیص داده میشود.

شربت اپیوم قوی است یا متادون؟

از آن‌جایی که هر یک از این داروها برای هدف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند، نمی‌شود گفت شربت اپیوم قوی است یا متادون زیرا از شربت اپیوم (تریاک) برای کم کردن میزان درد ترک اعتیاد استفاده می‌شود و عملکرد خوبی در این حیطه دارد. در حالی که از متادون به دلیل خاصیت بازدارندگی آن جهت کاهش نیاز به مصرف دوباره ماده مخدر در طول دوره ترک استفاده می‌کنند.

هر دو داروهای ذکر شده وظیفه خود را با بالاترین میزان قدرت انجام می‌دهند تفاوت آن‌ها در کاری است که بر عهده دارند.

آیا مزایای شربت اپیوم واقعی است؟

زمانی که پرسیده می‌شود شربت اپیوم بهتر است یا متادون ، می‌گوییم بستگی به هدف شما از استفاده آن‌ها دارد. برای مثال، برای درمان اسهال حاد و شدید ممکن است از شربت اپیوم کمک گرفته شود تا آن با کند کردن حرکت‌های روده، کار دستگه گوارش را کم کنند و در نتیجه، فرد در دفعات کمتری دفع را انجام دهد.

بنابراین، می‌توانیم بگوییم که مزایای شربت اپیوم واقعی است ولی در صورتی که به تجویز پزشک متخصص و بر اساس دستور العمل اصولی مورد استفاده قرار بگیرد.

آیا مزایای شربت اپیوم واقعی است؟ ممکن است واقعی باشد در صورتی که پزشک متخصص با در نظر گرفتن تمامی جوانب آن را برای شما تجویز کرده باشد.
آیا مزایای شربت اپیوم واقعی است؟ ممکن است واقعی باشد در صورتی که پزشک متخصص با در نظر گرفتن تمامی جوانب آن را برای شما تجویز کرده باشد.

عوارض شربت اپیوم

  1. یبوست.
  2. خارش بدن.
  3. درد شکم.
  4. ناآرامی و بی قرار بودن.
  5. اختلالات تنفسی.
  6. احساس نیاز شدید به خواب.
  7. توهم زدن.
  8. حالت تهوع.
  9. استفراغ.
  10. از دست دادن میل به غذا.

این موارد که از جمله بارزترین عوارض شربت اپیوم هستند، در صورتی رخ می‌دهند که فرد بدون مشورت با پزشک دست به مصرف زده باشد و به طور غیر اصولی در بازه زمانی اشتباه و دوز مصرفی نا مناسب آن را به بدن خود وارد نموده باشد.

اگر با چنین نشانه‌هایی در خود و یا اطرافیان مواجه شدید، حتما با یک متخصص باتجربه مشورت کنید تا سریعا از بروز خطرات جدی‌تر جلوگیری شود.

از جمله عوارض شربت اپیوم می‌توانیم به مشکلات گوارشی، تنفسی، پوستی و اختلالات خواب اشاره کنیم.
از جمله عوارض شربت اپیوم می‌توانیم به مشکلات گوارشی، تنفسی، پوستی و اختلالات خواب اشاره کنیم.

بهترین روش ترک شربت اپیوم

شیوه‌های مختلفی برای ترک شربت اپیوم وجود دارند که هر یک دارای ویژگی‌های خاصی هستند. برای مثال:

  1. سم زدایی تدریجی:
    همزمان با خارج کردن سموم اپیوم از بدن، داروهای جایگزین وارد می‌شوند تا بدن فرد آرام آرام به شرایط عادی عادت کند.
  2. سم زدایی سریع:
    فرد به حالت بیهوشی می‌رود و در این مدت مخدر اپیوم وارد بدن او نمی‌شود. به دلیل بیهوش بودن، نشانه‌های دردناک ترک را حس نمی‌کند.
  3. قطع یکباره:
    بدترین و خطرناک‌ترین شیوه ترک است زیرا بدون نظر پزشک و به طور ناگهانی ورود این دارو متوقف شده و بدن شوکه می‌شود و صدماتی را باید متحمل شود.
  4. روان درمانی:
    این روش باید در کنار پاکسازی ذهن صورت بگیرد تا مددجو از نظر جسمی و روحی آماده پذیرش زندگی جدید بدون اعتیاد باشد.
  5. کاشت یا ایمپلنت نالتروکسان:
    در این روش فرد در اتاق عمل توسط پطشک متخصص حضور می‌یابد و داروی نالتروکسان در بدن او قرار داده می‌شود تا در مدت زمان خاصی وارد بدن شود.

راه‌های اصولی و درست ترک اعتیاد به شربت اوپیوم را بهتر است طبق دستور متخصصین در یک مرکز خصوصی پیش بگیرید تا از همان اول در مسیر کم ریسک و پر شانس برای ترک قرار بگیرید.

بهترین روش ترک شربت اپیوم مراجعه به مرکز ترک اعتیاد خصوصی است تا مراحل سم زدایی، دارو درمانی و درمان روان و ذهن به طور کامل انجام شود.
بهترین روش ترک شربت اپیوم مراجعه به مرکز ترک اعتیاد خصوصی است تا مراحل سم زدایی، دارو درمانی و درمان روان و ذهن به طور کامل انجام شود.

مشاوره ترک اعتیاد با بهترین متخصص

هنگام ورود به مراکز ترک اعتیاد و پیش از اقدام به انجام دستورات پزشکی، می‌توانید با  متخصصین حاضر در آن مراکز مشورت کنید و تمامی سوالات خود را درباره روند درمان بپرسید.

نشانی مرکز ترک اعتیاد کوهیار جهت دریافت مشاوره حضوری:
تهرانپارس، فلکه دوم بین دوم و سوم، خیابان 182 رحیمی طارمی، نبش مظفری، پلاک 55.
تلفن تماس جهت اخذ مشاوره فوری: 8014360-0919

پرسش و پاسخ درباره این که شربت اپیوم بهتر است یا متادون

متادون بهتر است یا تریاک

در پاسخ به این سوال که تریاک یا همان شربت اپیوم بهتر است یا متادون ، باید بگوییم هر دو این مواد اعتیاد آور هستند و در صورت مصرف بی رویه و بدون تجویز پزشک، خطر بروز مشکلات حاد فرد را تهدید می‌کند.

با این حال اگر در حال ترک اعتیاد به هر نوع مخدری هستید و می‌خواهید از داروی جایگزین استفاده کنید تا کمتر وسوسه به مصرف دوباره شوید، متادون گزینه بهتری می‌تواند باشد.
ب ۲ بهتر است یا متادون

معمولا هنگام ترک مواد مخدر، بهتر است از ب 2 به جای متادون استفاده کنید زیرا متادون درصد بالایی از مورفین را در خود دارد و همین باعث می‌شود به متاون اعتیاد پیدا کنید.

غیر از این، پس از مدتی عوارض خود را به جای می‌گذارد ولی ب 2 صرفا عوارض را کاهش می‌دهد و روزهای بعد از ترک را برای مددجو راحت‌تر می‌کند.

قرص متادون سفید بهتر است یا قهوه ای

تفاوت قرص متادون سفید با قهوه ای صرفا در شرکتی است که آن را تولید می‌کند. برخی از شرکت‌ها آن را به رنگ سفید می‌سازند و برخی دیگر قهوه‌ای. اثرات، کارکرد و عوارض آن‌ها تفاوت چندانی ندارد زیرا فرمول ساخت آن‌ها یکسان است.

آیا مقاله شربت اپیوم بهتر است یا متادون + عوارض قرص مفید بود؟
آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم.

4.5/5 - (2 امتیاز)
Picture of دکتر سینا حسینی نژاد
دکتر سینا حسینی نژاد
با سلام. سید سینا حسینی نژاد هستم؛ پزشک و مسئول فنی مرکز کوهیار. بنده به مدت 5 ساله که بصورت تخصصی در مراکز ترک اعتیاد و MMT فعالیت میکنم. ما در مرکز تخصصی ترک اعتیاد کوهیار، تیمی از بهترین متخصصین ترک اعتیاد شامل : پزشک عمومی، روانشناس، روانپزشک، مددیار، کمک پرستار و مشاور خانواده را گرد هم آوردیم و با نهایت توانمان تلاش میکنیم تا با ارائه اطلاعات صحیح و معرفی راه حل های مناسب به بهبود سلامت شما عزیزان و جامعه ایرانی کمک کنیم.
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

سوال خود را از ما بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *